Intereses pēc sekoju līdzi ITDarbs darba sludinājumu RSS feedam, lai būtu lietas kursā, kāda veida IT speciālisti ir biežāk pieprasīti darba tirgū (jo pašiem arī regulāri tos vajag 🙂 )
Lielākā daļa darba sludinājumu nāk no maziem un ne pārāk bieži dzirdētiem kantoriem, kuri sāk paplašināt biznesu un meklē kādu papildus PHP programmētāju vai weba dizaineri. Intereses pēc ik pa laikam apskatos arī šo kantoru mājas lapas.
Kas mani vienmēr izbrīna ir tas, ka visi šie mazie kantori savos webos cenšas izlikties par bezpersoniskiem lieliem uzņēmumiem – sataisīti skaisti bezpersoniski apraksti, cik viņi ir gudri un varoši un ko tik visu viņi prot. Izskatās, ka šo mazo uzņēmumu web lapas cenšas uztaisīt pēc iespējas līdzīgākas bezpersoniskajām lielo uzņēmumu mājas lapām, lai tikai lapas apmeklētājam nerastos aizdomas, ka tas īstenībā ir tikai pāris cilvēku kantoris. Labākajā gadījumā konkrētu cilvēku vārdi parādās tikai kaut kur noslēpti kontaktinformācijas lapā, bet dažreiz arī kontaktinformācijas lapā parādās bezpersoniskās info@blahblah.lv vai market@blahblah.com e-pasta adreses.
Daži tipiskie bezpersoniskie citāti no šādu kompāniju mājas lapām
- Kompānija tika dibināta […] apvienojoties vairākiem industrijas profesionāļiem.
- Nepilnajos trīs darbības gados uzņēmums ir strauji audzis un attīstījies, šobrīd nodrošinot darba vietas vairāk nekā 10 pastāvīgiem darbiniekiem […]
- […] has focused on a good mix of creative and dedicated staff with different skills.
- Uzņēmumā darbojas augsti kvalificēti speciālisti – […] mākslinieki […] programmētāji […] tehniskie darbinieki
Kāpēc šie mazie kantori nelepojas un neraksta par savu galveno vērtību – saviem konkrētajiem darbiniekiem? Tieši tā ir tā būtiskā lieta, kas vieži vien viņus atšķir no lielajām kompānijām, ka viņi ar dažiem spējīgiem darbiniekiem dažreiz spēj paveikt vairāk nekā lielās kompānijas ar lielāku darbinieku skaitu.
Ja es būtu šo mazo uzņēmumu potenciālais klients, tad man daudz vairāk interesētu redzēt, kas ir šie konkrētie darbinieki, kas strādā šajā uzņēmumā, kāds ir viņu personīgais viedoklis par to darbu, ko viņi dara. Jo savādāk, ja web lapā ir izlikti tikai standarta bla-bla teksti, vai tas tiešām kādu klientu pārliecina?
Kāpēc šie mazie kantori tad slēpj šo savu galveno vērtību? Vai baidās, ka ja pārāk publiskos vai saslavēs, tad kāds cits viņiem tos nocels? Man gan liekas, ka jo vairāk darbinieks jutīsies novērtēts un paslavēts, jo mazāka viņam būs motivācija iet pie kāda cita.
Dažus tos kantorus es varu pārspēt viens pats 😛
Tā nu tas ir un nav ko slēpt 🙂
Bet man laikam nav laba slava =)
Man kā klientam gan drīzāk interesētu tas, ko viņi līdz šim ir izdarījuši, piemēram, līdzšinējo klientu vai projektu uzskaitījums. Bet tas varbūt atkarīgs no tā, kas no šīm firmām vajadzīgs. Gribētos vēl norādīt uz šeit nepieminētu aspektu – dažkārt šo mājas lapas ir pilnīgi nekādas: noformējums kā 1. kursa studentiem, latviešu valoda normāli neatspoguļojas un pat kārtīgus kontaktdatus atrast nevar. Neminēšu konkrētus piemērus, jo iespējams, ka firmas strādā labi, tikai nav laika pie savas lapas piestrādāt…
jā, personiskāka pieeja būtu daudz labāka. Mazajiem kantoriem vajadzētu uzsvērt savus darbiniekus, likt mazas bildītes un dot arī aprakstus, par darbinieku pieredzi un skološanās vietām. Tad būtu daudz vieglāk iegūt nākamo klientu uzticību
Jaa, labi argumenti un ieteikumi. Taa ir taa probleema kas ir sastopama daudzviet – aiz kaadiem reaaliem darbie, firmaam vai projektiem trukst reaali redzamu cilveeku, kas piedotu personiskumu visai padariishanai, un taa izlikshanaas per tranmultinacionaalumegkorporaaciju protams ir viena liela kljuuda, iznjemot gadiijumus kad tas taa nav. Pat tagad, mekleejot serveri aarzemees, mana izveele driizaak krita uz taadu firmu, kas sevi neslavee un kuras lapa ir maksimaali askeetiskaa…
Kaķis arī uzmet kūkumu, lai izskatītos leilāks 😉
Mārketings, mārketings un vēlreiz mārketings. Sabiedrisko attiecību, mārketinga un visādi citādi speciālisti nav Latvijā gatavi tirgum piedāvāt mazo uzņēmumu, jo viņi ta nav mācīti. Visapkārt valda uzskats “think big”. Protams – ja gribi miljardu kabatā, tad tā arī jādara, bet … Izliekoties par labāku nekā esi var viegli zaudēt klientu, tāpat arī var zaudēt klientu tad, ja neesi pietiekami “kruts”. Tomēr šeit ir jautājums par to vai būt patiesam un teikt, ka mēs ar Jāni un Pēteri esam trīs, kārtīgi strādājam un šo to izdaram vai izlikties labākam un teikt, ka esam vesels miljons un varam visu. Manuprāt, labāk būt patiesam. Klientam nenāksies vilties.
Problēma ir tas ka tie ir vienpersoniski pārgudreļa uzņēmumi, nav maksātspējīgi, meklē muļķus (studentus).
A tā tie visi uzņēmumi, lielākoties, klientam nav vēlami, neuzticami, ņem vairāk nekā var izdarīt, melo klientam, vispār nav klientu.
Ko tu darītu: a) turpinātu meklēt muļķus?
b) bankrotētu un pats strādātu
Latvijā vispār melo un nevar atzīt patiesību. Kā jau minēja augstāk ticamība uzņēmumie es esmu Jāni Berziņš varu to un to, ir daudz aukstāka.
daudz aukstāka. bljin augstāka
Un par www – tas vēl nekas. Priks ka tajos www ir nepatiesa info, piemēram darbinieki, kuri tur nestrādā jau pusgadu :D, kauns atzīt, ka vi'[nu pulks jūk un brūk 😀
Mums (JaffaRiga) ir gadijies tiesi tapec dabut dazus darbus, ka mes esam mazi, un to neslepjam. Kad mujms saka – noorganizejiet mums paskaumu, kura budzets ir 50 000 Ls, mes sakam, ka mes esam mazi, mums nav tadas pieredzes. Parasti tas nostraadaa 🙂